Skoči na glavno vsebino
Sedež: (05) 335 81 00, POŠ Ledine: (05) 333 29 83 o-ms.ng@guest.arnes.si

Dragi starši!

Zbrala sem nekaj nasvetov za vas, v tem prehodnem obdobju, ko ostajajo otroci doma in se šolajo na daljavo.

Pri organizaciji šolanja na daljavo igra pomembno vlogo RUTINA. Pri njej moramo vztrajati, saj nudi otroku VARNOST, poznavanje situacije in otroku omogoči da se lažje navadi na novo situacijo.

Skupaj z otrokom pripravite NAČRT DELA za naslednji dan. Otrokom bo veliko lažje, če bodo vedeli, kaj jih čaka. Skupaj pojdite čez vsa navodila, ki jih pošlje učitelj, zato, da bo lahko večino nalog opravil samostojno. Starejši kot je vaš otrok manj pomoči rabi. Cilj je, da otrok postane samostojen.

1.    Določite ČAS UČENJA IN DELA ZA ŠOLO

Predlagam dopoldanski čas, ko so misli še zbrane in ima otrok več volje in je tega vajen že od prej.

Ne pozabite na malico in krajše ter daljše odmore. Predvidite čas za kosilo, sprostitev.

2.    PROSTOR

Prostor določite glede na starost otroka in zmožnosti samostojnega dela. Poskrbite, da bo čim manj motečih dejavnikov

3.    ORGANIZACIJA DELA

Dogovorite se, kaj bo sam naredil v dopoldanskem času, kaj pa bo pustil za kasneje, ko se vrnete iz službe. Težje stvari pri katerih potrebuje vašo pomoč, lahko pusti za kasneje, seveda najprej reši kar zna sam.

4.    POGOVOR Z OTROKOM

Z otrokom se veliko pogovarjajte o situaciji, ki nas je doletela, razložite mu, opogumljajte ga in mu dajte vedeti, da kot družina ste skupaj, si pomagate in da bo čez nekaj časa spet vse kot je bilo. Ne jih strašiti s tem kaj bo v jeseni, ker to še mi odrasli ne vemo in jih spravlja samo v negotovost.

5.    KAKO SE UČITI

Pomagajte otroku najti načine za lažje učenje.

Velike težave imajo otroci s šibkimi organizacijskimi veščinami. Ne znajo si urediti prostora, neurejene šolske potrebščine, izgubljajo stvari, ne znajdejo se v poplavi informacij, ki jih prejemajo s strani šole. Ne znajo si organizirati časa za učenje, težko si zapomnijo šolski urnik..potrebujejo pomoč pri organizaciji učenja.

6.    UPORABA ČEK LISTE

Starši lahko skupaj z otrokom oblikujete ČEK LISTO z opravili, ki jih otrok odkljuka, ko jih opravi. Naloge lahko razporedite po pomembnosti, zahtevnosti, trajanju. S tem zagotovite, da otrok ne bo pozabil na opravila, hkrati tudi sam spremlja svoj napredek in razvija občutek samoučinkovitosti.

7.    DOMAČE ZADOLŽITVE

Ne pozabimo, da otroku damo določene zadolžitve kot npr. pomoč pri gospodinjskih opravilih, s tem razvija delovne navade.

8.    SKUPNA DOŽIVETJA

To kar je bilo v tem času najbolj dragoceno, da je bila družina skupaj, skupni pogovori,sprehodi, zabavne igre, skupno ustvarjanje, družinsko opravljanje hišnih opravil dajte še naprej negovati. To daje čustveno stabilnost otroku in ga opolnomoči za konstruktivno spopadanje s težavami.

Dragi učenci!
V kolikor želite izboljšati vaše učenje, vas vabim, da si ogledate ta kratka video filmčka o učenju.
Uspešno učenje vam želim!

 

Šolska psihologinja Doris Lozej

Dostopnost