Naša šola je že drugo leto mentorska šola novo vključenim osnovnim šolam in vrtcem na Goriškem.
Mentorice: Lilijana Sulič, Mirjam Vuga, Nina Rogelja, Valentina Volk, Teja Žerjal, Tarin Turk Cink.
Projektna skupina, ki se je vključila na drugem razpisu: Irena Četina, Martina Bratuž, Barbara Markič Gerbec, Neža Markočič, Jasna Černic, Tina Sulič Furlan.
Skupaj tvorimo projektni šolski tim, ki ga vodi Lilijana Sulič, in v katerega je vključen tudi ravnatelj Janez Kobe.
Pri projektu so zastavljeni naslednji cilji: Udeleženci poglobijo zavedanje o pomenu dobre klime in počutja na ravni kolektiva in razreda, na ravni skupine in posameznika in krepijo veščine vodenja razreda za dobro vključenost učencev in zmanjšanje vedenjskih težav. Izpopolnjujejo se v lastni časovni in vedenjski pismenosti (komunikacijske veščine, uravnavanje čustev) z namenom krepitve različnih oblik čustvenega in socialnega učenja tudi pri učencih. Seznanijo se z razlogi neželenega vedenja učencev in urijo strategije za preprečevanje in za soočanje (4r in ABC model). Spoznajo protokol za ravnanje v primeru nasilja in razliko med nasiljem in konflikti. Osvojijo temeljne veščine moderiranja skupinskih procesov, ki jih preizkušajo v kolektivu med dvema srečanjema. Končni cilj pa je, da v svoji VIZ ustanovi podprejo sistematičen pristop h graditvi varnega in spodbudnega učnega okolja.
Šolski tim bo vsebine in veščine, pridobljene skozi module, širil na kolektiv in učence z namenom sistematičnega vpeljevanja varnega in spodbudnega učnega okolja na šoli.
STRATEGIJA NA RAVNI ŠOLE ZA VARNO IN SPODBUDNO UČNO OKOLJE (VSUO) V ŠOLSKEM LETU 2024/25, ki jo je pripravil razširjen projektni tim
V strategiji naše šole za šolsko leto 2024/25 želimo izboljšati ODNOSE in POČUTJE na vseh ravneh, tako pri učencih, med učitelji in učenci, med učitelji in starši. Skozi različne pogovore, dejavnosti, dogodke, delavnice se bomo trudili pri učencih razvijati empatijo, ozavestiti določena čustva, solidarnost, čuječnost, prijateljstvo.
V naslednjih treh letih bi postopno pričeli z uvajanjem postopka mediacije.
Najprej bomo poskrbeli za usposabljanje učiteljev mediatorjev, ki bodo to prakso prenesli na učence 2. triade.
Še posebej se bomo osredotočili na ranljive skupine otrok, kot so otroci:
- s posebnimi potrebami,
- s težko družinsko problematiko,
- ki so žrtve nasilja in številnih zlorab
- z učnimi in psihičnimi težavami.
Kot šola se bomo trudili delovati varovalno.
Tudi v tem šolskem letu bomo nadaljevali z izvajanjem delavnic za socialno učenje in razvijanje življenjskih veščin pri učencih.
Vsak razrednik vsak mesec izpelje vsaj eno do dve delavnici, ki krepijo socialne kompetence od septembra do maja po predlogu projektnega tima Varno in spodbudno učno okolje.
Spremljanje izvedenih delavnic bomo beležili v tabeli v zbornici.
V mesecu septembru se pri razrednih urah oblikujejo razredna pravila. Pri razredni uri se obravnavajo posledice v primeru kršitev le teh. Zapisane so v vzgojnem načrtu šole.
V oktobru in maju razredniki izpeljejo Lestvico počutja v elektronski obliki. Na podlagi analize odgovorov razrednik načrtuje vse nadaljnje aktivnosti s tem razredom. Spremljanje izvedene aktivnosti bomo beležili v tabeli v zbornici.
V tednu otroka bo pouk potekal malo drugače, bolj igrivo, z inovativnimi oblikami učenja in brez ocenjevanja znanja. V tem tednu poteka tudi sprejem prvošolcev v šolsko skupnost.
Velik pomen dajemo prostovoljnemu delu na šoli, zato bomo z različnimi aktivnosti promovirali prostovoljstvo. Vanj se vključujejo osnovnošolci, srednješolci, študentje in upokojenci. Učenci izberejo svoje področje dela kot npr. druženje z varovanci Doma upokojencev Nova Gorica, učna pomoč mlajšim učencem, pomoč učencem iz drugih kulturnih okolij, druženje z vrstniki, sodelovanje v humanitarnih akcija (tržnica Meni je premajhno, tebi je prav, novoletni bazar, mediacija med učenci).
Socialna delavka pripravi delavnice za nove prostovoljce na temo komunikacija, vzpostavljanje stika, empatija, mediacija.
Svetovalne delavke izvajajo delavnice za socialno učenje skupaj z razredniki, tam, kjer se pojavi problem glede na izvedeno lestvico počutja.
Psihologinja in pedagoginja bosta v četrtih razredih izvedli delavnice Učenje učenja in Brain gym in predavanje za starše.
Svetovalne delavke ter organizatorka ROID bodo na roditeljskem sestanku za 6. razred predstavile vsebine iz področij: pomen staršev pri vzgoji, organizacija učenčevega dneva, nasilje med vrstniki ter pasti spleta za otroke.
Tudi v tem šolskem letu načrtujemo obogatitveni program za nadarjene devetošolce in za prostovoljce z zaključnim taborom v Čepovanu.
Organizirali bomo likovni in literarni natečaj na temo MIR, SOŽITJE, SOLIDARNOST.
Vključeni smo v projekt LIVING PEACE INTERNATIONAL, s številnimi aktivnostmi želimo razvijati kulturo dialoga, razvoj mehkih veščin in odnosne kompetence.
Namen projekta VSUO je tudi povezati različne dejavnosti, ki se izvajajo v okviru ostalih projektov na šoli.